top of page

Spännande vår

Nu är de mycket som händer men roliga saker. Jag har fått plats på Hundstegs yrkesutbildning och ska äntligen vidare utbilda mig till Hundpsykolog. Känns så bra att gå den hos Sandra & Co då jag vet att dom är väldigt engagerade, pedagogiska samt verkligen lägger ner sin själ i att utbilda andra.

Mina egna kurser börjar rulla på kommer att bedriva dom i liten skala så jag inte kör slut på mig då jag har detta företag som bisyssla till ett ordinarie heltidsjobb. Man har ju även sina egna hundar att ta hand om och dom får aldrig komma i andra hand.

Vi har sparat en valp här hemma Diva heter hon och vart 12 veckor igår <3. Hon har påbörjat sin valpkurs även hon vi har valt att gå den med henne hos Heart of Gold hundcenter hos Sofia som jag tycker är mycket pedagogisk och bra. Det händer att jag får frågan men du som är instruktör varför går du kurs hos någon annan? och tänkte passa på att förklara det lite grann, jo för att jag anser att man har inte en kurs för andra och samtidigt köra med sin egen hund, Nej de tycker inte jag är okej ( och jag har aldrig hört någon som gör så) 100% fokus ska jag lägga på mina kursare samt deras hundar. Visst jag kan träna valpen själv hemma ( och de gör man) men man missar ju så mycket som de sociala bitarna och miljöträningen. Man får inte bli som ordspråket " Skomakarens barn har de sämsta skorna" man måste hitta en jämn balans.



I lördags åkte jag och Therese Kennel Hill Of North ner till Nykvarn för att se Kubas valpar ( musketör kullen) gå BPH (Beteende- och personlighets-beskrivning hund).


Kuba är min uppfödning samt syster till Kira och Karma och musketörernas pappa är Rio som jag och Helen på Kennel GoldRoad's äger tillsammans så de är ju super intressant även för mig att få se hur dom har utvecklats.


Må väl

Nina

3 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page